DNEVNIK MOBILNOSTI
Mjesto održavanja tečaja | Organizacija | Termin održavanja | Predavač |
Barcelona, Španjolska | Europas Teacher Academy | 11. – 16. 04. 2022. | Marta Mandolini |
Tema tečaja
Stress Management and Recognition Key Strategies for Teachers
Prvi dan
Voditeljica tečaja Marta Mandolini upoznala je sudionike s rasporedom i programom tečaja te je predstavila obrazovni sustav Španjolske. Na tečaju je sudjelovalo 15 polaznika iz različitih zemalja
(Hrvatska, Latvija, Litva, Poljska, Njemačka, Slovačka, Mađarska, Češka, Turska, Finska).
Sudionici tečaja prvoga dana međusobno su se predstavili svojom pričom o zemlji iz koje dolaze, gradu i školi u kojoj rade te aktivnostima kojima se bave. U svrhu predstavljanja Hrvatske, Omiša i SŠ „Jure Kaštelan“ putem prezentacije upoznala sam sudionike s povijesti grada i škole s naglaskom na Erasmus + projekt I.D.I – Inclusive. Digital. Innovative. te sam sudionicima podijelila prigodne suvenire.
Drugi dan tečaja odradili smo temu stresa, sagorijevanja na poslu te prepoznavanja simptoma stresa kod odraslih, adolescenata i djece. Svaki sudionik je trebao navesti koji su uzroci njegovog stresa na radnom mjestu i kakve posljedice osjećaju i na koji način se to na njih odražava kako u funkcioniranju na poslu tako i u osobnom životu.
Odradili smo i temu upravljanja vremenom. Cilj ovoga je bio skrenuti pozornost na spektar osnovnih mentalnih aktivnosti i potaknuti na poduzimanje koraka prema postizanju uravnoteženog mentalnog zdravlja uključivanjem svake od aktivnosti u svoju svakodnevnu rutinu.
U praktičnom dijelu svaki sudionik je trebao promisliti koliko vremena u danu posveti zdravim aktivnostima. Sudionici su u grupama razmjenjivali mišljenje i razmijenili svoja osobna iskustva suočavanja sa stresom na poslu. Radili smo jednostavne vježbe opuštanja.
Treći dan – Mindfulness
Treći dan bila je tema Mindfulness- svjesnost koja nastaje obraćanjem pažnje, namjerno, u sadašnjem trenutku, bez osuđivanja, kao da vaš život ovisi o tome. To je životna praksa koja se temelji na svjesnosti i smirenosti koja nam omogućuje da u potpunosti živimo u sadašnjem trenutku. Obradili smo: Učinci stresa na učenje ;Emocionalna inteligencija kao školski predmet, Mindfulness kao snažan stres i alati za upravljanje za odgojitelje;
Radili smo u grupama i razgovarali koje tehnike primjenjujemo kada smo napeti i pod stresom. U praktičnom dijelu pod vodstvom trenerice vježbali smo tehniku jednakog disanja, tehniku abdominalnog disanja i tehniku 4-7-8 (tehniku za učenike i nastavnike koji se bore s visokom razinom stresa).
Cilj ovih aktivnosti je bio pokazati nam da se ove praktične vještina mogu svakodnevno primjenjivati u učionici jer ne zahtijevaju nikakvu posebnu opremu niti nužno puno vremena.
Pažljivo disanje može se prakticirati bilo gdje u bilo koje vrijeme. Može se primjenjivati na početku i na kraju sata, prije testova ili ispitivanja, prije držanja sastanak, predavanja i slično.
Četvrti dan – borba protiv stresa
Odradili smo teme: upravljanje emocijama (pozitivnim i negativnim) i upravljanje konfliktima. Radili smo na razvoju strategija koje pomažu. U praktičnom dijelu radili smo vježbe prepoznavanja emocija i usmjeravanja. U praktičnom dijelu radili smo u grupama na način da je svatko trebao prikazati jedan sukob i pronaći načine dolaska do rješenja sukoba. Vježbali smo tehnike rješavanja stresa.
U nastavku je voditeljica tečaja govorila o glavnim vrstama svjesnosti (Sitting Mindfulness, Walking Mindfulness, Body Exploration, Food Mindfulness, Creative Mindfulness) i zašto upotrijebiti ovu tehniku u učionici ili kolektivu i koje su koristi. Zaključak je bio da ova tehnika može biti vrlo korisna za poboljšanje pažnje i fokusiranja, za bolju kontrolu misli, emocija i ponašanja, za povećanje prilagodljivosti, za veću empatiju i shvaćanje perspektive, postizanje boljih rezultata, za smanjivanje anksioznosti vezanih za školske testove, itd.
U praktičnom dijelu isprobali smo tehniku Walking Mindfulness i Creative Mindfulness.
Peti dan – kako primijeniti Mindfulness u školi
Radili smo na tehnikama koje se mogu primijeniti u učionici kao što su:
- Balloon breathing (može pomoći učenicima i učiteljima da upravljaju svojim dahom, tijelom i emocijama, kako bi se osjećali smireno, energizirano i koncentrirano.
- Peenwheel breathing ( može se koristiti u kombinaciji sa svjesnim disanjem; pomaže u skretanju pozornosti i u poticanju koncentracije)
- Mindful JAR (može naučiti djecu kako pronaći mir kada ih preplave jake emocije)
- – Mindful Drawing (kreativan način odvajanja vremena za sebe)
Na kraju petog dana odradili smo evaluaciju tečaja. Tečaj je bio jako dobro strukturiran. Sudionici tečaja su bili otvoreni, komunikativni i vrlo suradljivi. Na kraju tečaja razmijenili smo kontakte i razgovarali o mogućoj suradnji. Podijeljeni su nam certifikati.
Šesti dan – kulturne aktivnosti- razgledavanje znamenitosti, druženje
Tijekom razgledavanja grada uz vodiča smo obišli gradsku četvrt Gracia, muzej Casa Batllo, Casa Mila, La Pedrera, Familla Sagrada, gotičku četvrt…