DNEVNIK MOBILNOSTI

Mjesto održavanja tečaja Organizacija Termin održavanja Predavač
Barcelona, Španjolska Europas Teacher Academy 11. – 16. 04. 2022. Marta Mandolini

Tema tečaja

Stress Management and Recognition Key Strategies for Teachers

 

Prvi dan

Voditeljica tečaja Marta Mandolini upoznala je sudionike s rasporedom i programom tečaja te je predstavila obrazovni sustav Španjolske. Na tečaju je sudjelovalo 15 polaznika iz različitih zemalja

(Hrvatska, Latvija, Litva, Poljska, Njemačka, Slovačka, Mađarska, Češka, Turska, Finska).

Sudionici tečaja prvoga dana međusobno su se predstavili svojom pričom o zemlji iz koje dolaze, gradu i školi u kojoj rade te aktivnostima kojima se bave.  U svrhu predstavljanja Hrvatske, Omiša i SŠ „Jure Kaštelan“ putem prezentacije upoznala sam sudionike  s povijesti grada i škole s  naglaskom na Erasmus + projekt I.D.I – Inclusive. Digital. Innovative. te sam sudionicima podijelila prigodne suvenire.

Drugi dan tečaja odradili smo  temu stresa, sagorijevanja na poslu te prepoznavanja simptoma stresa kod odraslih, adolescenata i djece. Svaki sudionik je trebao navesti koji su uzroci njegovog stresa na radnom mjestu i kakve posljedice osjećaju i na koji način se to na njih odražava kako u funkcioniranju na poslu tako i u osobnom životu.

Odradili smo i temu upravljanja vremenom. Cilj ovoga je bio skrenuti pozornost na spektar osnovnih mentalnih aktivnosti i potaknuti na poduzimanje koraka prema postizanju uravnoteženog mentalnog zdravlja uključivanjem svake od aktivnosti u svoju svakodnevnu rutinu.

U praktičnom dijelu svaki sudionik je trebao promisliti koliko vremena u danu posveti zdravim aktivnostima. Sudionici su u grupama razmjenjivali mišljenje i razmijenili svoja osobna iskustva suočavanja sa stresom na poslu. Radili smo jednostavne vježbe opuštanja.

Treći dan – Mindfulness

Treći dan bila je tema Mindfulness- svjesnost koja nastaje obraćanjem pažnje, namjerno, u sadašnjem trenutku, bez osuđivanja, kao da vaš život ovisi o tome. To je životna praksa koja se temelji na svjesnosti i smirenosti koja nam omogućuje da u potpunosti živimo u sadašnjem trenutku. Obradili smo: Učinci stresa na učenje ;Emocionalna inteligencija kao školski predmet,  Mindfulness kao snažan stres i alati za upravljanje za odgojitelje;

Radili smo u grupama i razgovarali koje tehnike primjenjujemo kada smo napeti i pod stresom. U praktičnom dijelu pod vodstvom trenerice  vježbali smo tehniku jednakog disanja, tehniku abdominalnog disanja i tehniku 4-7-8 (tehniku za učenike i nastavnike koji se bore s visokom razinom stresa).

Cilj ovih aktivnosti je bio pokazati nam da se ove praktične vještina mogu svakodnevno primjenjivati u učionici jer ne zahtijevaju nikakvu posebnu opremu niti nužno puno vremena.

Pažljivo disanje može se prakticirati bilo gdje u bilo koje vrijeme. Može se primjenjivati na početku i na kraju sata, prije testova ili ispitivanja, prije držanja sastanak, predavanja i slično.

 

Četvrti dan – borba protiv stresa

Odradili smo teme: upravljanje emocijama (pozitivnim i negativnim) i upravljanje konfliktima.  Radili smo na razvoju strategija koje pomažu. U praktičnom dijelu radili smo vježbe prepoznavanja emocija i usmjeravanja. U praktičnom dijelu radili smo u grupama na način da je svatko trebao prikazati jedan sukob i pronaći načine dolaska do rješenja sukoba. Vježbali smo tehnike rješavanja stresa.

U nastavku je voditeljica tečaja govorila o glavnim vrstama svjesnosti (Sitting Mindfulness, Walking Mindfulness, Body Exploration, Food Mindfulness, Creative Mindfulness) i zašto upotrijebiti ovu tehniku u učionici ili kolektivu i koje su koristi. Zaključak je bio da ova tehnika može biti vrlo korisna za poboljšanje pažnje i fokusiranja, za bolju kontrolu misli, emocija i ponašanja, za povećanje prilagodljivosti, za veću empatiju i shvaćanje perspektive, postizanje boljih rezultata, za smanjivanje anksioznosti vezanih za školske testove, itd.

U praktičnom dijelu isprobali smo tehniku Walking Mindfulness i Creative Mindfulness.

 

 Peti dan – kako primijeniti Mindfulness u školi

Radili smo na tehnikama koje se mogu primijeniti u učionici kao što su:

  • Balloon breathing (može pomoći učenicima i učiteljima da upravljaju svojim dahom, tijelom i emocijama, kako bi se osjećali smireno, energizirano i koncentrirano.
  • Peenwheel breathing ( može se koristiti u kombinaciji sa svjesnim disanjem; pomaže u skretanju pozornosti i u poticanju koncentracije)
  • Mindful JAR (može naučiti djecu kako pronaći mir kada ih preplave jake emocije)
  • – Mindful Drawing (kreativan način odvajanja vremena za sebe)

Na kraju petog dana odradili smo evaluaciju tečaja. Tečaj je bio jako dobro strukturiran. Sudionici tečaja su bili otvoreni, komunikativni i vrlo suradljivi. Na kraju tečaja razmijenili smo kontakte i razgovarali o mogućoj suradnji. Podijeljeni su nam certifikati.

Šesti dan – kulturne aktivnosti- razgledavanje znamenitosti, druženje

Tijekom razgledavanja grada uz vodiča smo obišli gradsku četvrt Gracia, muzej Casa Batllo, Casa Mila, La Pedrera, Familla Sagrada, gotičku četvrt…

”INKLUZIVNO.DIGITALNO.INOVATIVNO.-I.D.I. u korak s vremenom”

Tijekom svibnja 2021. godine prijavili smo se na natječaj ERASMUS+ KA 1. Naša projektna prijava je na razini Republike Hrvatske po ocjeni Agencije za mobilnost i programe EU osvojila dovoljan broj bodova (94 od mogućih 100).Za realizaciju projekta dobili smo novčanu potporu u iznosu od 13.255,00 EUR.
Glavni ciljevi projekta mobilnosti nastavnika SŠ “Jure Kaštelan” Omiš su:

  1. Unaprijediti kvalitetu obrazovanja mijenjanjem načina rada i uvođenjem novih strategija i inovativnih metodate potaknuti aktivnije sudjelovanje učenika u nastavnom procesu i njihovu samostalnost pri učenju
    2. Razviti i poboljšati digitalne kompetencijenastavnika i učenika
    3. Razviti inkluzivnu školsku kulturu
    4. Razviti europsku dimenziju škole
    ​5. Poticati međukulturnu osviještenost nastavnika i učenika uspostavljajući i šireći suradnju sa kolegama iz drugih zemalja

Na stručno  usavršavanje odlazi šest djelatnika škole: ravnateljica Tereza Srdelić , nastavnica hrvatskog jezika Elvira Sorić, nastavnica njemačkog jezika Marijana Mladin-Bašić, nastavnica latinskog jezika Ivana Ribičić, nastavnik vjeronauka Stanko Stojić i nastavnica engleskog jezika /koordinatorica projekta Dajana Jelavić. Stručna usavršavanja održat će se u Španjolskoj, Italiji, Estoniji i Češkoj .

SUDIONICI NAZIV STRUČNOG USAVRŠAVANJA ORGANIZATOR DATUM
Tereza Srdelić Stress management and Recognition: Key Strategies for Teachers Europass Teacher Academy 11.4-16.4.2022..
Elvira Sorić Storytelling for Education and Learning Europass Teacher Academy 7.3.-12.3.2022..
Marijana Mladin -Bašić Innovative Approaches to Teaching ITC International 16.5.-20.5.2022.
Ivana Ribičić ICT in Education Shipcon 4.4.-8.4.2022.
Stanko Stojić Photo and Video Making in your Classroom: the Educational Power of Multimedia Europass Teacher Academy srpanj
Dajana Jelavić Teaching assignment

(aktivnost poučavanja)

Don Benito, Španjolska 25.4.-6.5.2022.
             Job shadowing

       (promatranje tuđeg rada)

Vorù, Estonija rujan

 

 

Europass Teacher Academy  Firenca 7. – 12. ožujka 2022.

Storytelling for Education and Learning

dr. sc. Elvira Sorić

Prvi dan: Ispričaj mi priču o sebi

U edukaciji Storytelling for Education and Learning sudjelovalo je 11 sudionika iz pet različitih europskih zemalja. Cilj edukacije bio je poučiti nastavnike različitim modelima storytellinga, razviti njihove retoričke sposobnosti, osnažiti veze između sudionika i stvaranje temelja za daljnju suradnju. U prvom danu edukacije sudionici su se predstavili s pričama iz svojih zemalja, svojih gradova i škola. U sklopu predstavljanja Hrvatske i Omiša, naglasak je bio na KA 1 projektu I.D.I. te Omiškoj Kampanulici, projektu koji je nastao u sklopu KA 1 aktivnosti. Svi su sudionici upoznali dio povijesti našega grada i škole te su sa sobom ponijeli jedinstvene suvenire.

Drugi dan: Monomyth – Junakovo putovanje i kako napisati novu priču?

U drugom danu edukacije naglasak je bio na monomitu, u naratologiji i mitologiji poznatom kao „junakovo putovanje“, i o načinima na koji se monomit može iskoristiti u nastavi. Monomit je struktura primjenjiva na sve književne vrste u epici od bajke do romana. Sudionici su u parovima stvarali različite scenarije poučavanja koji se temelje na monomitu uz primjenu različitih digitalnih alata. Zatim su u filmovima, različitih žanrova, uočavali strukturu monomita i njegove varijacije. Ovim pristupom sudionici su razmijenili vlastita iskustva iz nastavnog procesa, naveli primjere dobre prakse te osnažili svoju suradnju.

Treći dan: Videoigre u nastavi – da ili ne?

Videogre sveprisutne su u životima učenika. Većinu svoga slobodnog vremena provode upravo igrajući različite videoigre. One, u svojoj osnovi, uvijek imaju junakovo putovanje, određeni zadatak koji mora ispuniti, ali i zapreke koje mora savladati. Postoji čitav niz videoigara koje su primjenjive u nastavi, a izvrstan primjer je Assasin’s Creed. Kad se izuzme zadatak koji junak mora ispuniti, Assasin’s Creed pruža realističan doživljaj različitih svjetskih metropola i njihove arhitekture. Koliko su detaljno obrađene građevine u navedenoj videoigri najbolje svjedoči podatak da su njihove snimke korištene pri rekonstrukciji Notre – Dame u Parizu nakon požara. U nastavi hrvatskoga jezika primjenjiv je, primjerice, isječak iz Assasin’s Creed Athens videoigre koji učenicima pruža doživljaj života u antičkoj Grčkoj.

Četvrti dan: Filmovi u nastavnom procesu.

Film u nastavnom procesu nije novost. Medijska kultura odavno je dio nastave hrvatskoga jezika. Sudionici su upoznati s Netflixovim serijalom kratkih filmova Love, Death & Robots kao primjerom dobre prakse. Filmovi iz navedenog serijala donose priče o različitim kulturama, skupinama ljudi, ljudskim predrasudama, problemima, ukratko o svemu što nas okružuje. Na temelju različitih filmova sudionici su, podijeljeni u skupine, uočavali elemente monomita i otkrivali načine na koji se mogu iskoristiti u nastavi. Netflix je mreža koja je učenicima bliska stoga je izvrstan digitalni alat kojim se nastavni proces može unaprijediti.

Peti dan: Nacrtaj mi priču!

Slikanje i crtanje dio su likovne umjetnosti za koju nisu svi jednako nadareni. Cilj edukacije bio je potaknuti sudionike da otkriju svoju kreativnu stranu, ali i jednostavne tehnike crtanja koje će podijeliti sa svojim učenicima. Osim što djeluje opuštajuće, crtanje omogućava učenicima da na drukčiji način ispričaju priču. Zadatak petoga dana edukacije bio je nacrtati kratki strip i u stripu ispričati vlastito junakovo putovanje. Nakon uvodne edukacije i jednostavnih vježbi crtanja uslijedila je izložba radova sudionika prilikom koje su se sudionici, čitajući osobne priče svojih kolega, dodatno upoznali i povezali.  Sve usvojene vještine i znanja primjenit će se u nastavi hrvatskog jezika, a osobito u izvannastavnoj aktivnosti Jedna slika – tisuću riječi.

Šesti dan: Istraži svoj grad!

Šestog dana edukacije sudionici su u otvorenoj diskusiji sumirali ishode i utiske. Svaki sudionik ispričao je priču o Firenci koju su u prvih pet dana istraživali vođeni ciljanim zadacima. Na ovaj način sudionici su istražili grad s povijesnog, političkog, društvenog, arhitektonskog i demografskog aspekta. Zanimljivo i poučno bilo je usporediti priče sudionika, odnosno otkriti koliko zapažanja o Firenci ovise o subjektivnom dojmu promatrača. Ovime se osvijestila „opasnost jedne priče“ koja je prisutna u svakom aspektu našeg života. Navedena vježba vrlo je poučna i primjenjiva je u nastavnom procesu neovisno o području poučavanja.

         

Aktivnost poučavanja

Erasmus+ KA 122

INKLUZIVNO.DIGITALNO.INOVATIVNO.-I.D.I. u korak s vremenom

25.4.2022.-6.5.2022.

IES Luis Chamizo, Don Benito, Extremadura, Spain

 

                                     

Više možete saznati na poveznici:

Aktivnost poučavanja